Päheet museot -museoviikko Päijät-Hämeessä

Kuva: Vessi Hämäläinen

Opastuksia, museojoogaa, musiikkia, taiteilijatapaamisia, lastentapahtumia, näyttelyitä, avoimia ovia… Kaikkea tätä ja paljon muuta on luvassa, kun Päheet museot -museoviikko levittäytyy koko Päijät-Hämeen alueelle heinäkuun alussa 5.–11.7.2021.

Päheet museot -museoviikon ohjelma ja verkkosivut on nyt julkaistu. Ohjelma ja sivut löytyvät osoitteesta www.lahdenmuseot/paheetmuseot.

Hiihtomuseon tapahtumat museoviikolla:
Ti 6.7. Geologiaa ja historiaa -opastettu kierros ulkona klo 14, ilmainen
Ke 7.7. Avoimet ovet

To 8.7. Lasten talviurheilukisat klo 10-15

Päheet museot -museoviikossa on mukana 27 museokohdetta Päijät-Hämeen alueelta. Monipuolisessa ohjelmassa on runsaasti valinnan varaa – tutustua voi oman paikkakunnan tai mökkipaikkakunnan museoihin tai kiertää vaikka kaikki. Museoviikkoon mahtuu myös paljon maksutonta tai museon lipun hintaan sisältyvää ohjelmaa; useassa kohteessa järjestetään viikon aikana myös avoimia ovia ja ilmaisen sisäänpääsyn päiviä.

Päheet museot -museoviikon tapahtumat järjestetään vastuullisesti noudattaen voimassaolevia rajoituksia ja viranomaisten ohjeistuksia koronatilanteeseen liittyen. Muutokset ja lisäykset ohjelmassa ovat mahdollisia. Ajantasaiset ohjelmatiedot päivittyvät verkkosivulle ja tapahtumista jaetaan tietoa Lahden museoiden sosiaalisen median kanavissa.

Maakunnan museoiden yhteinen teemaviikko Päheet museot – Museoviikko Päijät-Hämeessä 5.–11.7.2021 on osa Lahden ympäristöpääkaupunkivuoden virallista ohjelmaa. Paikallismuseot ovat verrattomia ekologisen lähimatkailun kohteita.

Tervetuloa tutustumaan Päheet museot -viikon ohjelmaan ja maakunnan museotarjontaan Lahden torin Luontopisteelle keskiviikkona 30.6.2021 klo 10.00–17.00.

Päheet museot – Museoviikko Päijät-Hämeessä verkkosivu: www.lahdenmuseot/paheetmuseot

Lisätiedot:
Anna-Riikka Vaden, tutkija, Lahden museot