HIIHTOMUSEO SAA OMAN POSTIMERKIN OSANA MUSEOLIITON JUHLAVUOTTA

Posti julkaisee tulevana syksynä Suomen museoliiton 100-vuotispäivän kunniaksi postimerkit, joissa esitellään 10 erilaista museota ja esineitä niiden kunkin kokoelmista.

Oman postimerkin saavat Hiihtomuseo, Musiikkimuseo Fame, Auton ja tien museo Mobilia, Museo Leikki, Museokeskus Vapriikki, Poliisimuseo, Turun museokeskus, Suomen lasimuseo, Saamelaismuseo Siida ja Kansallismuseo. Merkkien graafisesta suunnittelusta vastaa Anssi Kähärä.

Museoiden valinnoissa haluttiin tuoda esiin erilaisia museoita eri puolilta maata. Museot itse valitsivat kokoelmistaan erityisen kiinnostavia, suosittuja, merkittäviä tai vaikkapa yleisöä puhuttavia esineitä.

Suomen museoliitto 100 vuotta -postimerkkiarkissa on 10 erilaista kotimaan ikimerkkiä. Merkit julkaistaan 6.9.2023.

Alkuperäinen uutinen: Suomen museoliitto 2.5.2023