Vanhustenviikko: Luonto luovuuden lähteenä -maastoretki

Tapahtuma on päättynyt
Lähde mukaan opastetulle ja luovalle luontoretkelle Hiihtomuseon lähiluontoon! Polkuja pitkin supan pohjalle suuntaavaa maastoretki on matka jääkauden muovaaman luonnon äärelle. Retkellä tutkaillaan maastoa ja maisemaa sekä ammennetaan luovuutta lähiluonnosta.

Lahden museot järjestää tapahtumia osana kansallista Vanhustenviikkoa. 3.10. maanantaina teemana on hyvinvointia ja terveyttä lähiluonnosta. Hiihtomuseo ja Salpausselkä Geopark järjestävät yhteistyössä luontoretken Lahden Urheilukeskuksen maastoon.

Hiihtomuseon edestä klo 13 lähtevä maastoretki suuntaa jääkauden muovaaman luonnon äärelle. Retkellä tutkaillaan maastoa ja maisemaa sekä ammennetaan luovuutta lähiluonnosta pienten tehtävien muodossa.

Luonto luovuuden lähteenä -maastoretki on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma. Retki suuntautuu Hiihtomuseolta polkuja pitkin Salpausselän suppaan ja maasto on osittain vaativaa. Retkelle kannattaa napata mukaan hyvät kävelykengät ja kävelysauvat sekä säänmukainen varustus.

Mikäli osallistuminen askarruttaa, otathan yhteyttä ja kysyt lisätietoja: ympäristökasvattaja Emma Marjamäki p. 044 416 4951.

Retken järjestävät Salpausselkä Geopark ja Hiihtomuseo.

Lähtö Hiihtomuseon pääovelta (mäkikatsomon pohjoispuoli), Salpausselänkatu 8.

Lue lisää Salpausselkä Geoparkista

Vanhustenviikko Lahden museoilla